Älä himoitse kauppaa sen kustannuksella, että tiedät myyväsi asiakkaalle väärää ratkaisua. Kuten ylensyönnissäkin, joskus asiakkaalle (useinmiten) kannattaa sanoa ei.
Vaikka himo uutta asiakasta tai mahdollisesti saatavaa kauppaa kohti yltyy ylitsepääsemättömäksi, kumpi sinusta on parempi, toimittaa asiakkaalle palvelu tai tuote jonka sinä tiedät että on väärä ja jonka asiakas tulee huomaamaan vääjäämättä. Vai sanoa asiakkaalle rehellisesti, että meidän palvelumme/tuotteeemme ei ole hänen tarpeisiiisa sopiva.
Ole rehellinen ja sano asiakkaallesi useimmin ei. Myy oikeita ratkaisuja ja kuuntele asiakastasi. Myyt huomaamattasi enemmän.
Tästä pääset artikkelisarjan aikaisempiin tarinoihin:
1. Ylimielisyys
2. Kateus
3. Viha
4. Laiskuus
5. Ahneus
6. Ylensyönti
0 kommenttia