Myyntimiehen 7 + 1 kuolemansyntiä: 6. Ylensyönti

Kirjoittanut | 1.4.2014

Kuuntele:

[powerpress]

On välillä tervettä sanoa asiakkaalle ei. Usein uusilla tai ensimmäistä kertaa todellisessa pulassa olevilla yrityksillä on tapana luvata asiakkaalle palveluita ja tuotteita, joita ei välttämättä ole edes ”hyllyssä”. Tehdään siis kaikkea kaikille.

Varsinkin ict-maailmassa tunnetaan myyntimies, joka lupaa toimittaa kaikkien muiden ohjelmistojen kanssa saumattomasti keskustelevan ja kaikki asiakkaan toivomat toiminnot ja sata muuta ominaisuutta sisältävän järjestelmän kolmen viikon kuluttua. Valitettavasti se ohjelmisto on pelkkä urbaanilegenda.

kuolemansynnit_ylensyontiYlensyöntiin lupausten kanssa on helppo sortua. Jos kassakriisi tai kalenteri huutaa tyhjyyttään, on helppo sanoa ”joo”. Yleensä se tarkoittaa hätärinä tilattuja alihankintatöitä, jotka eivät milloinkaan jätä sinne kateviivan paremmalle puolelle riittävästi hyvää.

Kaiken lisäksi helppo ”joo”, tarkoittaa yleensä lupauksia, joiden pitäminen on toisista ihmisistä riippuvaista.

Ylensyönti asiakkaiden haalimisen muodossa on vaarallista. Keskitytään uusiin asiakkaisiin ja unohdetaan vanhat. Pahimmassa tapauksessa haalitaan uusia asiakkaita oman tuotantokapasiteetin kustannuksella.

Älä siis ison kaupan toivossa lupaa enempää kuin pystyt toimittamaan. Ja kun sitten olet saanut sen kaupan, toimita enemmän kuin lupasit.

Tästä pääset artikkelisarjan aikaisempiin tarinoihin:

1. Ylimielisyys
2. Kateus
3. Viha
4. Laiskuus
5. Ahneus

Miten voin palvella sinua?

Kysy lisää

Pasi Rautio
Myyntikuiskaaja, markkinoinnin apumies
Apple Certified Sales Trainer
pasi@tuplaamo.fi
0400 300 385

Oy TuloksenTuplausToimisto Ab
Hatanpään valtatie 34 C
33100 Tampere
TwitterLinked InFacebookInstagramYouTube
Pasi Rautio
Myyntikuiskaaja, markkinoinnin apumies
Apple Certified Sales Trainer
pasi@tuplaamo.fi
0400 300 385

Oy TuloksenTuplausToimisto Ab
Hatanpään valtatie 34 C
33100 Tampere

Tietosuojaseloste

Kaikki myy – asenteen kääntöopas esimiehille

Kaikki myy -webinaari

[webinaaritallenne 17.2.2022]

Ajatteleeko sinunkin henkilöstösi, että myynti kuuluu vain myyjille? Juoksevatko huolto- ja asennustiimit kohteissa, mutta eivät tajua, halua tai osaa kiinnittää huomiota asiakkaan selkeisiin tarpeisiin? 

Olet kenties yrittänyt tartuttaa kaikki myy -filosofiaa monenlaisilla tavoilla ilman tulosta. Myyntivaihteen kääntäminen silmään ei käy pelkällä ranneliikkeellä, mutta oikeilla välineillä se kyllä onnistuu. Tässä webinaarissa kävin läpi muutosprosessiin vaadittavat palaset. Paketin jälkeen osaat lähteä rakentamaan muutosta pitkäjänteisesti ja saat väkesi myyntiasenteen nousuun!

60 minuutin mittainen webinaari on tarkoitettu yrittäjille, yritysten johdolle ja esimiehille – heille, jotka voivat vaikuttaa henkilöstön johtamiskulttuuriin ja sen muutokseen. Jos sinä olet tällainen henkilö ja tunnistat ongelman, kannattaa katsoa tämä setti. Pääset sisältöön käsiksi ilmaiseksi!

0 kommenttia

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.