Lisää myyntitehoja luokkahuoneesta

Mihin tahansa ihminen pyrkii, tulosten pahimpia vihollisia ovat urautuminen, omalla mukavuusalueella tallaaminen ja muutoksen pelko. Hyväkin muuttuu nopeasti heikoksi, jos ei enää uskalla haastaa itseään alati  muuttuvassa maailmassa.

Myyntikoulutus, Pasi Rautio

Jokainen meistä tarvitsee ravistelua – hetkiä, jolloin joku tarjoilee aivonystyröitä kutkuttavia uusia toimintamalleja, tai vanhoja tuttuja, joita yksinkertaisesti on unohtanut toteuttaa. Hektisessä arjessa myyntikokoukset, seminaarit tai jopa vain koulutukselle pyhitetyt lyhyet hetket antavat mahdollisuuden kehittyä.  

Mutta miten taklataan se kaiken kehityksen pysäyttävä ajatus: ”Ihan kiva koulutus, mutta…”, jonka myötä mikään ei muutu?

Kaikki lähtee ihmisestä itsestään. Onko riittävästi nälkää ja nöyryyttä oppia uutta ja ennenkaikkea työkaluja viedä asioita käytäntöön.

Ennen koulutuksen tilaamista on hyvä esittää itselle muutama kysymys.

  1. Miten ja kuka koulutuksen sisällön käytäntöön vientiä seuraa?
  2. Tukevatko yrityksemme prosessit ja osaaminen tämän osaamisen varmistamista?
  3. Onko ongelmakohdista keskusteltu riittävästi ja rehellisesti?

Kun vamistut, että teidän talon sisällä on riittävä tuki ja oikeat ongelmakohdat tunnistettu (johon koulutusta haetaan) voit odottaa jo tuloksia. Muuten tilaisuuden hyöty katoaa kouluttajan takavalojen mukana.

Maksaako koulutus itsensä takaisin?

Tiedän, että investointi koulutuspäivään on iso. Kouluttajan palkkio, tilat, tarjoilut, myynnin menetys päivän ajalta, matkat jne. Toisaalta kouluttamattomuus on vielä kalliimpaa ja lopulta investointi tulee takaisin melko pienillä tehon lisäyksillä, laske vaikka tästä itse:

Myyntikoulutuksen takaisinmaksulaskuri
Tällä laskurilla voit laskea kuinka nopeasti koulutukseen panostetut eurot voisivat tulla takaisin. Toisin kuin tällaisissa laskureissa yleensä, tämä ottaa huomioon todelliset kustannukset. Pelkkä kouluttajan hinnan lisäksi mukaan täytyy laskea myös se, että koulutuksen aikana myyjät eivät ole myymässä. Kauppaa ei siis sinä aikana synny, mutta palkka täytyy silti maksaa.

Täytä lomakkeeseen kaikki tiedot ja testaile sitten kaskukenttien avulla millaisessa ajassa investointi voisi tulla takaisin ja millainen sen kokonaistuotto voisi olla.

  • Valitse numero väliltä 1 - 100.
  • Valitse numero väliltä 1 - 100.

Tiukasti kohdennettu paketti on parempi kuin saavillinen asiaa samassa sessiossa

Isoin ongelma on liian täyteen ahdettu koulutuspäivä, kun yhteen sessioon toivotaan sisältöä kuuraketin rakennusohjeiden verran. Yksi tai kaksi aihetta on usein tehokkaampi kuin kuusi, vaikka koko ongelmaa ei ratkaistaisikaan. Useampi lyhyt sessio jatkettuna esimerkiksi verkossa tai sähköpostissa tapahtuvalla herättelyllä takaa parempia tuloksia. Joskus vähemmän on enemmän.

Mikä tahansa tilanteenne ja myyntikoulutustarpeenne onkin, tarjoan mielelläni siihen ratkaisun. Alla on lista tarjolla olevista koulutuksista. Saat hinnan ja voit tilata koulutuksen suoraan kunkin koulutuksen omalta sivulta.

Jos haluat keskustella asiasta ensin tarkemmin, ota yhteyttä niin jutellaan lisää: 0400 300 385 tai pasi@tuplaamo.fi.

Kaikki väki myymään

Joka päivä tuhannet yritykset Suomessa jättävät pöydälle kymmeniätuhansia kaupan mahdollisuuksia. Tämän koulutuksen opeilla avaat väkesi silmät ja korvat ja innostat heidät avaamaan suunsa, kun myyntitilaisuus sattuu kohdalle.

Etätapaamiset haltuun – tee tulosta verkossa

Joku on kotona, toinen toimistolla, kolmas kahvilassa. Tuloksellinen myynti kuitenkin onnistuu, kunhan vain verkko toimii ja parhaat käytännöt verkossa myymiseen ovat hallussa. Tästä koulutuksesta ne saat – itsellesi ja/tai myyjällesi.

Messumyyjän kuolemansynnit

Kun potentiaalista ostajaa pyörii messuhallissa pilvin pimein, voisi kuvitella kaupan käyvän. Vaan ei nimi itsestään paperiin ilmesty. Liian usein osastolla ja jo ennen messuja tehdään vääriä asioita ja tulos jää saamatta.

Myyntikäynnin askeleet

Alansa huippu pystyy improvisoimaan missä tahansa tilanteessa. Hän ei kuitenkaan tee sitä mielellään, koska tietää mikä tuo varmemmin tuloksia. Hän seuraa prosessia, jonka hän on nähnyt toimivan useimmissa tilanteissa.

Asiakkaan kokemus on aina oikeassa

Niinhän se on, että maksaja määrää. Ainakin, jos hänelle annetaan mahdollisuus tai hänet jopa pakotetaan siihen. Huolellinen asiakaspalvelu vapauttaa asiakkaan olemaan tyytyväinen. Riisuu hänet ”aseista”.