Uskotko satuolentoihin?

Uskotko satuolentoihin?

Ilmiön alustana ei toimi kenenkään kirjoittama tai piirtämä todellisuus, vaan päivittäin käyttämämme sosiaalinen media. Osa niistä on tietysti suunnattu vapaa-aikaamme ja toiset työn tekemiseen. Niidenkin raja on häilyvä, koska ilkeät markkinointi- ja myyntikonsultit ovat rakentaneet niistä välineitä omien tuotteiden ja palveluiden myyntiin.

Lue lisää >>>
Käyttämällä enemmän aikaa, säästät aikaa

Käyttämällä enemmän aikaa, säästät aikaa

Myyjän keino ymmärtää asiakasta ja synnyttää luottamusta, on kysyä riittävästi kysymyksiä. Avoimia ja suljettuja niin, että ensimmäiset avaavat yleistä ymmärrystä ja lopulta päädytään kysymyksissä jo siihen, montako ja mitä väriä laitetaan. Ongelmaksi muodostuu se, että myyjät eivät yleisesti uskalla (tai viitsi) kysyä riittävästi.

Lue lisää >>>
Älä ole tyrkky

Älä ole tyrkky

“Markkinoinnissa on Suomessakin vihdoin ja viimein herätty sisältömarkkinointiin ja vetomarkkinointiin. Siis siihen, jossa asiakas löytää sen asian äärelle ja ammattilaiset kertoo omasta ammattitaidostaan ja osaamisestaan, jonka perusteella asiakkaat sitten ostaa. Niin sanotusta tuuppausmarkkinoinnista päästään pikkuhiljaa eroon.”

Lue lisää >>>
Kaksi tapaa hoitaa reklamaatio

Kaksi tapaa hoitaa reklamaatio

Kummassakin tapauksessa asiat tulivat lopulta kuntoon. Heikosti menneiden asioiden korjaamiseen ja asiakkaan hyvälle fiilikselle saattamiseksi ei tarvittu lopulta kuin pieniä asioita. Silti ulkomainen kilpailija veti mielestäni pidemmän korren. Kun somen eri kanaviin on rakennettu asiakaspalvelukanava, sitä tulee myös käyttää. Joskus asiakas purkaa sinne pahaa mieltä, joskus antaa positiivista palautetta. Jokaiseen pitäisi reagoida heti.

Lue lisää >>>
Leadership in sales funnel management for experts

Leadership in sales funnel management for experts

Jos myyntitiimisi käsittää enemmän kuin kaksi ihmistä, tehokkaampi tapa kouluttaa on kädestä pitäen. Eli ei yritetä tuupata kaikille samaa, vaan koulutus räätälöidään jokaiselle osallistujalle. Toki investointina kalliimpi, mutta tuottaa moninkertaisesti verrattuna tyypilliseen ”kaikille kaikkea” -tapaan.

Lue lisää >>>