Tämä on neljäs osa Myyjän 7+1 kuolemansyntiä -artikkelisarjasta. Tällä kertaa käsittelyssä laiskuus.
Meillä on tapana tehdä asioita niin kuin se on meille helpointa. Itsensä haastaminen uusien asioiden tekemiseen on vaikeaa, koska pelkäämme muutosta.
Helpoimman tien valintaan liittyy myös laiskuus. Jos pääsen juuri ja juuri esimiehen määräämään tavoitteeseen, teen asian mahdollisimman vähällä vaivalla.
Kaikessa on kyse tavoitteista ja itsensä johtamisesta. Mikäli tavoitteet eivät ole selkeät tai oman toiminnan johtamisen taidoissa on puutteita, päämäärätön ”siitä mistä aita on matalin” -mentaliteetti eli suomeksi laiskuus, kuihduttaa toimintaa.
Jos myyntimies ei ymmärrä kenelle on myymässä ja mitä asiakas oikeasti haluaa, ei kauppoja synny. Jos myyjä ei ota selvää asiakkaasta, ei kysele myyntikäynnillä, ei kuuntele asiakasta, miten hän voisi osata kertoa oikeat asiat. Oman tutun, pahimmassa tapauksessa firman nettisivuilta sellaisenaan löytyvän presentaation läpikäynti ei juuri asiakasta sytytä.
Ota jokainen käynti sellaisena kuin se olisi elämäsi ainut tilaisuus. Tee kaikkesi, jotta annat asiakkaalle vain parasta. Älä anna laiskuuden iskeä niskaasi, haasta itseäsi päivittäin. Kun haastat itseäsi, huomaat kuinka tuloksesi paranevat.
Tästä pääset artikkelisarjan aikaisempiin tarinoihin:
0 kommenttia