Näin puhelinmyyjä myy minulle mainoksen

Kirjoittanut | 2.9.2015

*Ring Ring!*

M: Pasi Rautio

PM: Mirkkuli Tusinakustannuksesta päivää. Olitkos sinä Oy TuloksenTuplausToimiston Ab:n päättäjä?

M: Jooh, olen.

PM: Mitäs te oikein teette noin niinku elääksenne?

M: (Miksi et kattonu sivuilta, huoh) Myynnin ja markkinoinnin virityksiä.

PM: Aiku hienoa. No sittenhän sä ymmärrät miksi kannattaa mainostaa erilaisissa kanavissa?

M: Juuh, kyllä, näiden kanssa sitä päivittäin painitaan.

PM: Me valittiin just teidät, kun olette alanne kärkitekijöitä ja meillä olis teille loistava tarjous, kiinnostako?

M: (Juuri et tiennyt mitä me tehdään, puuh??) Mä tiedän jo, että meidän vastaus on ei, mutta kerro nyt pähkinänkuoressa.

PM: Me tehdään tällästä liitettä senjasen lehden väliin. Tää tulee tavottamaan kaikki Suomen johtajat ja tuo teille taatusti paljon kauppaa. Pääsisitte kirjoittamaan artikkelin liitteeseemme.

M: Ja tällä on varmaan hinta? Jos on, sanon kauniisti kiitos ei.

PM: Mä voin kertoa sulle kyllä hinnat, tää juttu tulee tuomaan teille taatusti kauppaa.

M: Kiitos, toivotan tsemppiä ja jatketaan päivää tästä hymyillen eteenpäin.

PM: Tuut, tuut, tuut.

 

Kauppaa ei tälläkään kertaa syntynyt. Myyjä ei ollut viitsinyt avata Googlea ja katsoa mitä teemme ja miten. Kaikki selviäisi noin kolmessakymmenessä sekunnissa sivuiltamme.

Vaikka ei kaikki nyanssit selviäisi, myyjä osaisi hakea vahvistusta myymäänsä tuotetta puoltavaksi.

Jälleen jää käteen vain tyhjä arpa. Toivon, että edessä tai takana ei ole kovin montaa tyhjää arpaa.

Miten olisin mainoksen sitten ostanut?

 

*Ring Ring!*

M: Pasi Rautio

PM: Mirkkuli Tusinakustannuksesta päivää. Kävin juuri sivuillanne ja huomasin, että tuotatte ahkerasti materiaalia ja olette tehneet sitä jo aika pitkään. Onko se tuottavaa?

M: Kyllä, näin olemme tehneet jo aika pitkään, ja kiitos kysymästä kyllä se tuottaa. Toivottavasti pidit sisällöstä.

PM: Kyllä, luin useamman (no en ehtinyt kun kaksi selaamaan) ja aion myöhemmin kyllä tutustua lisää.

M: Sepä mukavaa, kuinka voisin olla avuksi?

PM:  Mekin tuotamme senjasen lehden väliin liitettä, joka nojaa vahvasti sisältöön. Tarjoankin tässä käsinpoimituille kumppaneille mahdollisuutta kirjoittaa myynnistä ja markkinoinnista artikkelin lehteemme.

M: Kuulostaapa mielenkiintoiselta, kerro lisää.

PM: Kohderyhmänä kaikki Suomen johtajat, jotka taatusti ostavat teidänkin palveluita Luurisulaa ja Repsikkaa. Aiemmissa lehdissä teidän kaltaisenne yritys teki artikkelilla ja pienellä mitattavalla mainoksella liikevaihtoa liitteestä 11768 euroa.

M: Oho, onpas kivasti. Mitä mainos maksaa?

PM: Jos kirjoitat artikkelin, koko sivun mainos maksaa sinulle 1500 € alv 0 %. Meillä on myös tuloksiin sidottu vaihtoehto. Koska tiedämme lehden tuottavan asiakkaillemme, annamme mainoksen veloituksetta ja teemme kirjallisen sopimuksen provisiosta per keikka, joka myydään lehtemme artikkelin ja mainoksen avulla? Kiinnostaako?

M: Mihin saan allekirjoittaa?

 

Minä ostaisin 99 % varmemmin, jos puhelinmyyjä olisi kerrankin tutustunut nettisivuihini ja olisi edes hiukan käryllä mitä teemme. Ostaisin huomattavasti varmemmin, jos puhelinmyyjä osoittaisi mitä tuloksia muut kaltaiseni ovat saaneet.

Minä ostaisin satavarmasti, jos palveluunsa luottava myyjä tekisi riskin kokeiluun mahdollisimman pieneksi.

Kysymys on vain asiakkaan ostamisen esteiden poistamisesta, asiakkaiden tuntemisesta ja tarpeiden täyttämisestä. Niin minulle (ja monelle muulle) myydään.

Miten voin palvella sinua?

Kysy lisää

Pasi Rautio
Myyntikuiskaaja, markkinoinnin apumies
Apple Certified Sales Trainer
pasi@tuplaamo.fi
0400 300 385

Oy TuloksenTuplausToimisto Ab
Hatanpään valtatie 34 C
33100 Tampere
TwitterLinked InFacebookInstagramYouTube
Pasi Rautio
Myyntikuiskaaja, markkinoinnin apumies
Apple Certified Sales Trainer
pasi@tuplaamo.fi
0400 300 385

Oy TuloksenTuplausToimisto Ab
Hatanpään valtatie 34 C
33100 Tampere

Tietosuojaseloste

Kaikki myy – asenteen kääntöopas esimiehille

Kaikki myy -webinaari

[webinaaritallenne 17.2.2022]

Ajatteleeko sinunkin henkilöstösi, että myynti kuuluu vain myyjille? Juoksevatko huolto- ja asennustiimit kohteissa, mutta eivät tajua, halua tai osaa kiinnittää huomiota asiakkaan selkeisiin tarpeisiin? 

Olet kenties yrittänyt tartuttaa kaikki myy -filosofiaa monenlaisilla tavoilla ilman tulosta. Myyntivaihteen kääntäminen silmään ei käy pelkällä ranneliikkeellä, mutta oikeilla välineillä se kyllä onnistuu. Tässä webinaarissa kävin läpi muutosprosessiin vaadittavat palaset. Paketin jälkeen osaat lähteä rakentamaan muutosta pitkäjänteisesti ja saat väkesi myyntiasenteen nousuun!

60 minuutin mittainen webinaari on tarkoitettu yrittäjille, yritysten johdolle ja esimiehille – heille, jotka voivat vaikuttaa henkilöstön johtamiskulttuuriin ja sen muutokseen. Jos sinä olet tällainen henkilö ja tunnistat ongelman, kannattaa katsoa tämä setti. Pääset sisältöön käsiksi ilmaiseksi!

1 Kommentti

  1. Kari Kaisto

    Juuri näin se puhelinmyynnin konkarinkin mielestä olisi pitänyt tehdä, kuten jäljempänä esitit. Varsinkin edes pieni asiaan perehtyminen jotta puhelu tuntuu henkilökohtaiselta. Korostuu, kun ei ole massatuote ja tavoitteena satoja tilauksia.

    Ainoa, mistä vähän nillitän, on tuo jatkuva ilmaisen työn tekeminen oston riskin poistamiseksi. Kun asiakkaallakin on paukkuja pelissä, hän tekee esimerkiksi sen oman artikkelinsa paremmin. Miksi ylipäätään jonkun tulisi kantaa asiakkaan liiketoimintariski? Ei sellaista businessta olekaan – kannattavana en ole ainakaan törmännyt. Samaan törmään ajoittain buukkauspalvelua tarjotessani: asiakas ehdottaa että maksaa palkkion jos hän/hänen myyjänsä tekee kaupan. No hän sitten ”palkkaa” juniorin myyntikäynnille provikkapalkalla. Kun myyjistä pieni osa on hyviä, mikä on onnistumisen mahdollisuus? Sama tässä, miksi muuten laadukkaan julkaisun tuottajan tulisi kantaa kaikki riski? Eihän sopimus ketään elätä. Kaikki halpa ja ilmainen menettää merkityksensä: kadotan hotellin respasta ilmaiseksi saamani kynän helposti, ballografia (jonka maksoin itse) en varmasti.

    Sen sijaan myyntitaidot, asiakkaasta kiinnostuminen ja palvelun henkilökohtaistaminen herättävät positiivisen tunteen, tunnet itsesi tärkeäksi a jos vielä innostut niin kauppahan on siinä 😉

    Vastaa

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *