Kukaan ei pääse huippusuorituksiin yksin – Varikko™ antaa myyjälle eväät todelliseen kehittymiseen ajan kanssa

Otatpa suurennuslasin alle kenet tahansa oman alansa huipun -käsityömestarin, lakimieslegendan tai kaupunkisuunnittelugurun – hänen taustaltaan löytyy tukihenkilöitä, oppi-isiä ja -äitejä, valmentajia, neuvonantajia. Mitä enemmän työ luo paineita, sitä tärkeämpää on ulkopuolinen tuki. Tähän tarpeeseen vastaa Varikko™.

Myyntijohtajan kultakimpale on myyjä, joka haluaa kehittyä, tulla jatkuvasti paremmaksi omassa työssään. Tällaiselle tekijälle täytyy tarjota mahdollisuus kouluttautua, valmentautua ja harjoitella mahdollisimman paljon. Esimiehen täytyy myös tarjota hänelle mahdollisuus keskustella työstään, tilanteestaan ja tulevaisuudestaan aina tarpeen tullen.

Valitettavasti sinunkin aikasi on rajallinen ja muutkin myyjät vaativat huomiotasi. Puhumattakaan raporteista ja muusta paperityöstä. Lisäksi sinä esimiehenä olet myyjälle auktoriteetti ja siksi hän ei välttämättä pysty puhumaan aivan kaikesta kanssasi. Varsinkin jos hänellä on tarve keskustella omista heikkouksistaan, suhteista työkavereihin ja johtoon, hän tarvitsee ulkopuolista tukea.

Kuka tahansa ei voi kuitenkaan myyjääsi auttaa, sillä tukihenkilön pitäisi ymmärtää myös myynnistä.

Jokainen meistä juttelee mieluiten sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa meillä on jotakin yhteistä. Jonkun, jolla on samoja kokemuksia ja joka suhtautuu niihin samalla tavalla. Siksi myyjä juttelee mieluiten myyjän kanssa ja siksi tarjoan tällaista sparrauspalvelua.

Varikko™ ei ole neuvontaa – ensisijaisesti

Neuvot ja ohjeet ovat tärkeitä, mutta niitä varten ovat valmennukset ja koulutukset. Varikolla töitä tekee ensisijaisesti myyjä itse ja minun tehtäväni on toimia pallotteluseinänä.

Myyjä saattaa esimerkiksi miettiä onko hänen tapansa avata keskustelu uuden asiakkaan kanssa toimiva. Silloin minä voin tuoda keskusteluun erilaisia vaihtoehtoja, joista yhdessä myyjän kanssa voidaan hakea uusia tapoja. Lopulta voidaan päätyä siihen, että nykyinen tapa on toimiva, mutta tulosparannus tulee siitä, että nyt myyjä luottaa avaukseensa enemmän ja tekee sen siksi vakuuttavammin.

Toki suoria ohjeitakin voin antaa, jos niille on tarvetta. Olet varmaankin kanssani kuitenkin samaa mieltä siitä, että sokeasti ohjeita noudattava myyjä ei tuo järin hyviä tuloksia.

Varikolla™ kaksi kertaa kuukaudessa

Varikko™ ei ole pikalääke akuuttiin kassakriisiin, vaan se on pitkän linjan kehittämistä. Tuloksia toki saa ja pitää odottaa nopeasti, sillä ilman tavoitteita mikään ei kehity.

Puhutaan siis jatkuvuudesta. Joka kuukausi tapaan myyjän kerran kuukaudessa Tuplaamon toimistossa tunnin mittaisessa sparraussessiossa ja toinen, puolituntinen palaveri pidetään verkon kautta. Sähköpostin kautta sparrattava voi pallotella ajatuksiaan milloin tahansa.

Varikko™ avaa lukkoja

Sparraus on erinomainen vaihtoehto myyjälle, joka osaa jo paljon, mutta ei vaikuta saavan potentiaalistaan kaikkea irti. Ehdottomasti homman onnistuminen edellyttää sitä, että myyjä todella haluaa kehittyä työssään. Siksi Varikolle™ ei voikaan ilmoittautua noin vain.

Sen sijaan myyntijohtaja voi hakea myyjälleen paikkaa tässä ohjelmassa. Myyjä voi myös itse lähettää hakemuksen. Pystyn ottamaan vain viisi sparrattavaa kerrallaan, joten senkin vuoksi mukaan pääsijät valitaan tarkkaan.

Varikon hinta on 297 €/kuukausi ja minimijakso on kuusi kuukautta. Lähetä hakemus alla olevalla lomakkeella ja olen yhteydessä sinuun mahdollisimman pian. Varikko™ alkaa yleensä noin kuukauden kuluttua hakemuksen hyväksymisestä.

Hae paikkaa Varikolle™ tällä lomakkeella: